دسته‌بندی نشده

خریدار سوله دست دوم

خریدار سوله دست دوم معمولا شخصی ست که قصد راه اندازی یک کار صنعتی را داشته و به دنبال فضایی مناسب برای اجرایی کردن آن می گردد. ساختمان ها به لحاظ ساختاری به دو دسته ی مدرن و سنتی یا قدیمی ساز تقسیم می شوند. که سازه های سنتی شامل خانه های آجری وسنگی و بتنی بوده و نوع مدرن شامل سازه های فولادی و آهنی ست.

انواع دوم در گذر زمان دچار تحولاتی شده و امروزه روز به روز پیشرفته تر و پر فروش تر می شوند. سازه های نوع دیگر در جهت سهولت در ساخت و ساز و انجام پروژه و هم چنین صرفه جویی در زمانبندی کار به وجود می آیند. می توانید با ما برای دریافت اطلاعات و توضیحات هم چنین اطلاع ازقیمت ها همراه باشید. سوله ها سازه هایی فولادی و بسیار محکم و مقاوم بوده که در ابعاد مختلف و برای استفاده در صنایع مختلف تولید می شوند.

جنس بدنه و دیواره های بیرونی در طرح های متفاوتی در بازار وجود دارند. این سازه ها دارای سقف هایی شیب دار یا هلالی شکل بوده و از تاج سقف سازه به صورت مثلثی تا به پایین کشیده می شوند.

دهانه هایی روی سقف ها مشخص می شود که اندازه های مختلفی دارند. سوله ها می توانند به شکل هایی مانند تک سوله یا دو یا چند تایی در کنار یک دیگر قرار می گیرند. سوله هایی که قرار است جایگاه  فضای  بزرگ تری داشته باشند یا برای مشاغل سنگین تر بکار گرفته شوند. را به شکل دوتایی یا (88) یا (888) در کنار هم احداث می کنند. مثال: سوله ی نگه داری شرکت های خودرو سازی. که خریدار سوله دست دوم به انتخاب خود تصمیم می گیرد که کدام مدل سقف را انتخاب نماید.

خریدار سوله دست دوم این سازه را به چه عنوان خریداری می کند؟

از سوله دست دوم در مشاغل صنعتی و غیر صنعتی بسیاری استفاده می گردد. مانند: پارکینگ، شرکت های خودروسازی ، سالن های برگزاری نمایش و نمایشگاه، کارخانه ها، کارگاه ها ، انبارها، گلخانه، امور کشاورزی، ایجاد و برگزاری نمایشگاه ها، سالن های ورزشی و غیره.  برای خرید این ساختمانهای با کیفیت و محکم لازم است به مشخصات آن دقت کرده و بر حسب نیاز خود یک مدل را انتخاب نماییم.

 خریدار سوله دست دوم  لازم است چه مراحلی را طی کند؟

 سوله ها معمولا توسط کارگاه هایی به نام سوله سازی و طبق طراحی و محاسبات دقیق مهندسان که در تمامی شهر ها فعالیت می کنند تولید می شوند. و برای دریافت ان ها لازم است مقدمات و مراحلی طی شود. پس از دریافت مجوز و بستن یک قرار داد معتبر خریدار سوله دست دوم  و فروشنده با یک دیگر معامله خود را شروع می کنند. سپس کارگران اقدام به جمع آوری وسایل و ابزار های لازم برای ساخت و ساز کرده و پروژه را طبق نقشه جلو می برند.

پس از انجام مراحل لازم برای مونتاژ قطعات و جا به جا کردن آن ها می توانیم مراحل نهایی را انجام دهیم.  و سپس سازه ی خود را تحویل بگیریم. اما در صورت کار کرده بودن سازه این مراحل طی نمی شود. و خریدار سوله دست دوم بدون گذراندن این مراحل و تنها با انتقال مالکیت می تواند صاحب ساختمان خود شود.

 چرا وزن سوله برای خریدار سوله دست دوم اهمیت دارد؟

قیمت و وزن  برای خریدار سوله دست دوم  با هم رابطه ی مستقیمی دارند. برای مثال هر قدر وزن یک سوله بالاتر باشد قیمت آن نیز بالا تر و سوله ی شما گران تر بوده و هر قدر وزن آن پایین تر باشد دارای قیمت مناسب تری ست. در ادامه به دو اصلی که در قیمت گزاری سوله دست دوم موثر هستند را معرفی خواهیم کرد.

دو اصل در تعیین وزن سوله موثر اند:

  1. مصالح بکار رفته: که هر قدر میزان آهن و فولاد بیشتری داشته باشند وزن آن ها بیشتر خواهد شد.
  2. ابعاد و مساحت سوله : مساحت ساختمان با وزن آن نمی تواند ارتباط چندان مستقیمی داشته باشد اما بی ربط نیست و ممکن است با توجه به مساحت زیادی که خریدار سوله دست دوم درخواست کرده است بالا برود.

انتخاب زمین توسط خریدار سوله دست دوم

حاصل خیزی و جنس و تراکم  نیز در قیمت آن تاثیر گذار خواهد بود.  یعنی خریدار سوله دست دوم می بایست در انتخاب فضا و محیط نیز دقت کند. هم چنین لازم است قبل از شروع پروژه مهندس ساخت به بررسی خاک و زمین و بررسی مواردی مانند احتمال بارش های شدید برف و باران،  زلزله و وزش باد و …  بپردازد. لازم به ذکر است زمین مورد نظر را هم می تواند خریداری کرد وهم به طور موقت از آن استفاده نمود.

انواع سوله از نظر شکل ساختاری:

 سوله سبک یا خرپایی: این مدل ها برای خریدار سوله دتس دوم بسیار مناسب هستند چرا که وزن هایی سبک داشته و باعث پایین آوردن قیمت ها برای خریدار سوله دست دوم می شوند.

سوله سنگین یا تیر ورقی: این قدیمی ترین نوع بوده و معمولا دارای وزن بالایی می باشند

سوله ی  یو بی ام: با استقاده از دستگاه های مخصوص ساخته می شوند. و وزن و قیمت مناسبی نیز دارند.

قبل از سفارش ساخت سوله به چه نکاتی دقت کنیم؟

لازم است قبل از ساخت سوله به خوبی راجع به کاربرد و زمینه ی مورد نیاز برای استفاده آن فکر کنیم. به عبارتی دقیقا بدانیم سوله را به منظور چه کاری می خواهیم خریداری کنیم. چرا که کارفرمایان پروژه معمولا امکانات درون سوله و حتی ساختار داخلی آن که می تواند ساده یا پیچیده باشد را بر اساس زمینه ی استفاده ی آن طراحی می کنند.

سوله ها معمولا در هر اندازه ای که باشند امکانات اولیه ای مانند آب و برق را دارند اما چنانچه قصد  خریدار سوله دست دوم راه اندازی یک کارخانه ی مجهز و بزرگ است می توانید حتی درخواست ساخت اتاق هایی در درون ساختمان را نیز بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هجده =