دسته‌بندی نشده

سوله دست دوم مرغداری

سوله-دست-دوم-مرغداری

سوله دست دوم مرغداری سازه هایی صنعتی هستند که در گذر زمان دچار تحولات بسیاری شده اند. و در صنعت و مشاغل نقش مهمی را ایفا می کنند. ساخت و ساز این ساختمان های فولادی پس از انقلاب صنعتی اروپا رواج یافت.  و پس از سال ها وارد کشور های دیگر شده و به سرعت رشد کرد. در ایران نیز طی چند دهه اخیر سوله سازی توسط بسیاری از شرکت های سازنده آغاز شد.

این شرکت ها متشکل از مهندسانی هستن که به طراحی و تولید سوله های دست دوم مرغداری می پردازند. در ادامه مطلب شما را با انواع کاربرد سوله ها آشنا خواهیم کرد و توضیحاتی راجع به سوله دست دوم مرغداری  ارائه خواهیم داد. هم چنین پیشنهاد می شود برای اطلاع دقیق از مشخصات و قیمت سوله دست دوم مرغداری با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

سوله دست دوم  در چه مشاغلی بکار گرفته می شود؟

 سوله سازی می تواند در ده ها شغل صنعتی و غیر صنعتی کاربرد داشته باشد. و حتی از یک سوله به صورت دست دوم چند بار استفاده شود. اما فروش سوله دست دوم مرغداری بیشتر به عنوان موارد زیر کاربرد دارد: انبار، کارخانه جات، کارگاه، سالن های ورزشی، ورزشگاه، محل هایی برای برگزاری همایش و وبینار ها، واحد های صنعتی در شرکت های نفت و گاز، امور کشاورزی، پارکینگ، مرغداری، سوله دست دوم مرغداری، دامداری و…

سوله دست دوم مرغداری چیست و از چه ساختاری تشکیل شده؟

سوله دست دوم مرغداری سازه ای از جنس فولاد است که معمولا از طریق بهم متصل کردن یکسری قطعات فلزی تشکیل می شود. در سوله های قدیمی از چدن و بتن به منظور ساخت سوله استفاده می شد. اما با گذر زمان متریال سازنده ی سوله ها تغییر کرد وتبدیل به انواع فلزات شد.

امروزه قسمت عمده ی سوله دست دوم مرغداری از جنس آهن و فولاد است. و شکل ظاهری سوله ها معمولا با سقف هایی شیب دار بنظر می رسد. که در قسمت تاج سقف تا قسمت های نزدیک به لبه و دیواره ها حالت کج شده و با درصدهایی مختلفی از شیب است.  درون دست دوم مرغداری سوله می تواند با ستون و یا بدون ستون باشد. اما در هر دو حالت فضایی بسیار در آن وجود دارد. ابعاد سوله ها بسیار متنوع هستند و طبق نیاز مشتری سایز آن ها مشخص می شود.

پوشش دیواره و سقف در سوله دست دوم مرغداری

سقف در واقع مهمترین قسمت برای هر سازه و ساختمان محسوب میشود. که بهتر است در انتخاب پوشش آن دقت کنیم تا بتوانیم مقاوم ترین پوشش از لحاظ کیفیت و عایق بودن را برای سقف سوله ی خود انتخاب کنیم.

سوله دست دوم مرغداری در ناحیه سقف از پوشش های مختلفی تشکیل می شوند. که این پوشش ها شامل ورقه های متنوعی مانند پلی کربنات گالوانیزه، ساندویچ پانل، فایبر گلاس، پی وی سی هستند. بهتر است قبل از خرید سوله دست دوم مرغداری به نکات زیر دقت کافی داشته باشید:

  • ورق فایبر گلاس: این ورقه سبک و با کیفیت هستند و به علت سبکی دو مزیت دارند. یک امکان جا به جایی و نصب راحت. و دو قیمت مناسب.
  • ورقه های فلزی یا گالوانیزه:این نوع از چند لایه فولاد تشکیل شده و در واقع مقاوم ترین نوع پوشش برای سوله دست دوم مرغداری  می باشند. این محصول علاوه بر سوله در سقف شیروانی ویلا ها و سایر ساختمان ها با سقف های شیب دار استفاده می شود.
  •  ساندویچ پانل: از سه لایه بهم متصل شده تشکیل شده است که لایه ی میانی آن حاوی مواد عایق صدا، حرارت و رطوبت است. ساندویچ پانل نیز به لحاظ نصب راحت بوده و قیمت متوسطی دارد.
  • پلی کربنات: این ورقه ها در ساختار به شیشه شباهت زیادی داشته و نور را از خود عبور می دهند. و به لحاظ زیبایی مناسب هستند.

راهنمای خرید سوله دست دوم مرغداری

از سوله ی دست دوم مرغداری جهت نگه داری جوجه ها و مرغ های تخم گذار استفاده می شود. این سوله ها تحت شرایط خاصی تولید می شوند. و باید دارای دمای حرارت و تهویه ی به خصوصی باشند تا در آن عمل رشد و نگه داری جوجه ها سوله صورت بگیرد.

عایق های سوله دست دوم مرغداری با سایر سوله ها تا حدی تفاوت دارد. واز نوع خاصی استفاده می شود. برای مثال عایق پشم شیشه و پلی یورتان. البته در پوشش های ساندویچ پانل هم سیستم های تهویه ی مناسبی قرار داده شده است. محیط سوله ها برای مرغداری و در مجموع نگه داری حیوانات می بایست از استاندار هایی برخورد دار باشد. بهتر است از رنگ بدنه ی خوب و ضد زنگ در سوله استفاده شده باشد و امکان پوسیدگی وخراب شدن اسکلت بسیار پایین باشد

سوله های دست دوم مرغداری یک گزینه ی عالی برای کسانی ست که قصد راه اندازی یک کسب و کار با کم ترین هزینه ها را دارند. برای مثال خرید سوله دست دوم مرغداری شاید نیاز به وسواس زیادی نداشته باشد و همین که از نظر ابعاد و ظاهر مناسب باشد  برای کارفرما کفایت کند.

سوله سازه ایست که از استحکام بالایی  برخوردار است. و نسبت به سایر ساختمان های قدیمی و سنتی ساز طول عمر بیشتری دارد. در نتیجه سوله های کار کرده تفاوت چندانی با سوله های نو ندارند.  فقط لازم است قبل از خرید به همه ی بخش های سوله دقت کنید.

و از سالم بودن امکانات داخلی آن اطمینان حاصل کنید. رنگ نیز یکی از فاکتور های با اهمیتی ست که بهتر است در خرید سوله دست دوم مرغداری به آن توجه کنید. استفاده از رنگ های با کیفیت از برند های خوب باعث می شود زنگ زدگی در بدنه سوله به کم ترین حد خود برسد.

از دیگر مزایای سوله ی دست دوم مرغداری می توان به سریع تر آماده شدن آن  برای تحویل اشاره کرد. یعنی دیگر لازم نیست برای تحویل این سازه ی عمرانی  منتظر مراحلی مانند ساخت و دریافت مجوز بمانید.

قیمت سوله دست دوم مرغداری

قیمت سوله دست دوم مرغداری بر اساس فاکتور های متنوعی تعیین می شود. بنابراین بهتر است برای ثبت سفارش با شماره های درج شده در سایت مهام سوله تماس حاصل فرمایید.

خرید سوله دست دوم دهانه 20 برای مرغداری

سوله مرغداری متوسط و بزرگ به ملاحظات خاصی برای قرار دادن ساختمان در محوطه مزرعه نیاز دارند. اصول اساسی که برای چیدمان باید رعایت شود عبارتند از:

-چیدمان نباید به بازدیدکنندگان یا وسایل نقلیه بیرونی در نزدیکی پرندگان اجازه دهد.

-سوله ها باید به گونه‌ای قرار گیرند که هوای تازه در سوله مرغداری در جریان باشد.

-حداقل فاصله بین سوله جوجه و پرورش دهنده باید 50 تا 100 فوت باشد و فاصله بین سوله‌های پرورش دهنده و لایه ها باید حداقل 100 متر باشد.

-اتاق انبار تخم مرغ، اتاق اداری و اتاق انبار خوراک باید در نزدیکی ورودی قرار گیرند تا رفت و آمد افراد در اطراف سوله های مرغداری به حداقل برسد.

-گودال دفع و اتاق بیمار باید فقط در انتهای انتهایی سایت ساخته شود.

برتری خرید سوله دست دوم دهانه 20 برای مرغداری

سوله دست دوم مرغداری نسبت به سوله نو ممکن است مزایا و برتری‌های مختلفی داشته باشد. اما برای اطمینان از اینکه این نوع از سوله‌ها چه برتری‌های خاصی دارد، نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت و ویژگی‌های خاص هر یک از آن‌ها داریم. به هر حال، برخی از مزایا و نکاتی که ممکن است برای سوله مرغداری دست دوم صدق کنند عبارتند از:

  • هزینه کمتر: ساختمان دست دوم مرغداری باعث صرفه‌جویی در هزینه مقایسه با ساختمان جدید می‌شود.
  • زمان تحویل سریع‌تر: ساختمان دست دوم به دلیل قابل استفاده بودن تحویل سریعتری دارند.
  • زیرساخت و تجهیزات موجود: ممکن است ساختمان دست دوم حاوی بخشی از زیرساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز باشد که هزینه و زمان را کاهش می‌دهد.
  • تجربه سابق: در صورتی که این سوله پیشتر برای مرغداری استفاده شده باشد، تجربیات گذشته ساختمان آن می‌تواند به بهبود بهره‌وری و مدیریت کمک کند.

توصیه می‌شود قبل از تصمیم‌گیری نهایی، یک مشاوره با متخصصان مرغداری و مهندسین ساختمان انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که ساختمان دست دوم به نیازها و استانداردهای مرغداری شما پاسخ می‌دهد و هیچ مشکل جدی در آینده پیش نخواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =