دسته‌بندی نشده

سوله دست دوم چیست؟

سوله یک محیط ساخته شده از فولاد و آهن بوده که توسط مهندسان و طبق اصول فنی طراحی وساخته می شود. این سازه در صنعت کاربرد فراوانی داشته و میتوان گفت بروز ترین نوع ساختمان و سازه می باشد. سوله دست دوم قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای نسبت به مزایا خود دارد.

 سوله سازی در سالهای اخیر در ایران بسیار رواج داشته و در واقع جزیی از صنعت شده است. در این مقاله هدف  ارائه توضیحاتی در رابطه با سوله های نوساز و دست دوم و در مجموع تمامی نکات راجع به خریداری سوله می باشد. پس چنانچه می خواهید بدانید سوله دست دوم یعنی چه،  با ما همراه باشید.

سوله دست دوم چیست؟

اگر شما قصد خرید سوله را دارید می توانید از طریق شرکت های تولید کننده ی سوله اقدام کنید. در حالت کلی سوله ها به دو صورت کار کرده و نوساز تهیه می شوند. که سوله های دست دوم را می توانید هم از طریق تیم های سوله ساز و هم از طریق  اشخاص فروشنده  خریداری کنید.

خرید سوله دست دوم باعث پایین آمدن هزینه های کلی کارفرما می شود. و تنها لازم است به محل مورد نظر منتقل و نصب شود. سوله ها بسیار مقاوم بوده و معمولا به زودی تخریب یا آسیب دیده نمی شوند. پس سوله های کارکرده کیفیت پایینی نداشته و می توانند همان کارایی سوله های نوساز را داشته باشند.

انواع سوله دست دوم یعنی چه؟

سوله ها از لحاظ ساختاری به سه دسته تقسیم می شوند:

  1. سوله های خرپایی: که بسیار سبک بوده و به علت وزن پایین قیمت مناسبی دارند. این سازه ها بر اساس اصولی طراحی می شوند که در عین سبک بودن از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشند.
  2. تیر ورقی یا سنگین: این سوله ها از اولین سوله های تولید شده در بازار بوده و به علت فولاد زیادی که در آن ها بکار رفته وزن بالایی دارند. که همین امر موجب گران تر بودن قیمت آن شده است.
  3. یو بی ام: این سوله ها مدرن ترین نوع سازه بوده و با استفاده از نوعی دستگاه مخصوص ساخته می شوند. از لحاظ قیمت بین قیمت سوله های خرپا و تیر ورقی قرار دارند.

پوشش سقف:

 سقف مهم ترین بخش در هر سازه ایست. سقف و دیواره های سوله توسط پوشش های متفاوتی روکش می شوند. این پوشش ها حاوی مواد عایق هستند. و به قیمت های مختلفی در بازار یافت می شوند. وزن سقف سوله دست دوم بر قیمت آن نیز تاثیر می گذارد. چنانچه می خواهید بدانید انواع پوشش سقف در سوله دست دوم یعنی چه به گزینه های زیر دقت کنید:

ساندویچ پانل:

ساندویچ پانل یکی از رایج ترین انواع پوشش هاست. و از سه لایه تشکیل می شود. در لایه ی میانی آن مواد عایق رطوبت و صدا جایگزاری شده است. و از لحاظ قیمت مقرون به صرفه است.

پلی کربنات: این پوشش ساختاری شبیه به شیشه داشته و قادراست نوررا خود عبور دهد.  قیمت مناسبی داشته و از کیفیت بالایی برخوردار است.   از دیگر مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. تنوع زیاد
  2. جنس سخت و مقاوم
  3. قابل تنظیم و استفاده در هر نوع سوله

ورق گالوانیزه:

این پوشش های ورقه ای در بخش های مختلف صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت پایین تری نسبت به سایر پوشش ها داشته و معمولا طول عمر زیادی دارند.

قیمت گذاری در سوله دست دوم یعنی چه؟

عوامل زیادی در تعیین قیمت یک سوله تاثیر گذار است. که مهم ترین آن ها شامل:

  1. مساحت و متراز سوله
  2. شکل ظاهری
  3. نوع پوشش سوله
  4. نوع مصالح بکار رفته در سوله
  5. موقعیت مکانی زمین سازه
  6. وزن سوله

وزن سوله با اهمیت ترین فاکتوردر تعیین قیمت است. سوله ها طبق اصول مهندسی وزن شده و هر قدر وزن آن ها بیشتر باشد به مراتب گران تر بوده و بالعکس. استفاده از جرثقیل نیز می تواند موجب بالا رفتن هزینه های حمل و نقل سوله شود.

برخی از کاربرد های سوله دست دوم

 کارگاه، سالن های هنری و ورزشی، کارخانه، محل نگه داری ابزار و ماشین آلات بزرگ، سالن های همایش و برگزاری مراسم و …

این سازه ها را می توان به راحتی و بدون آنکه جایشان را تغییر داد از یک محیط به یک محیط تبدیل کنید. برای مثال فرض کنید در یک بازه زمانی احتیاج به مکانی برای فروش کالایی را دارید. پس از تمام شدن زمان فروش می توانید آن سوله را تبدیل به یک سوله ی کارگاهی کنید..

 اجزای سوله دست دوم

این سازه ها شامل بخش هایی زیادی به لحاظ فنی و ساختار درونی می باشند. مانند : سقف، ستون، مهار بند، بار بند، تهویه هوا، سگراد و …

 هر کدام از این قطعات توسط ابزار هایی مانند پیچ و مهره به یک دیگر متصل می شوند. لازم است توجه کنید که هر کدام در جایگاه درست خود تنظیم و نصب شده باشند. علاوه بر این قطعات قطعات دیگری نیز وجود دارند که در قسمت های مختلف بنا نصب می شوند و مهندسان ناظر پروژه به طور تخصصی آن ها را تایید و نصب می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 19 =