دسته‌بندی نشده

جرثقیل سوله دست دوم

جرثقیل سوله دست دوم یکی از مهم ترین ابزار و ماشین ها برای حمل و نقل قطعات سوله می باشد. اما ابتدا بهتر است درباره سوله دست دوم اطلاعات به دست آوریم. در واقع سازه های عمرانی رایج در کشور به چند دسته تقسیم می شوند: بتنی، آجری، فولادی، مدرن و سنتی که این سازه ها توسط مهندسان رشته ی خود و با در نظر گیری محیط و شرایط و نیاز مشتری مراحل احداث خود را شروع می کنند.

در سال های اخیر استفاده از سازه های مدرن بسیار رایج شده و رشد یافته است چرا که در چند دهه ی گذشته تمامی سازه ها یا بصورت چوبی و یا در ادامه با مصالحی مانند آهن، آجر یا فلزات سبک و سنگین ساخته می شد. که به مرور زمان طراحی و احداث این سازه ها کاهش یافته و باعث گسترش سازه های فولادی و مدرنی مانند سوله دست دوم شد. پیشنهاد می شود برای دریافت اطلاعات بیشتری مانند قیمت جرثقیل سوله دست دوم و … با ما همراه باشید.

سوله دست دوم چیست؟

ابتدا تعریف مختصر و مفیدی راجع به چیستی سوله خواهیم داشت. سوله سازه ای غالبا از جنس فولاد است که در امروزه در مشاغل سنتی بسیار پرکاربرد بوده و از آن به جهت راه اندازی  کسب و کار ها استفاده می شود. در این سازه ها به غیر از فولاد از سایر فلزات دیگر نیزاستفاده می شود. و بعد از شکل گیری بدنه و اسکلت کلی سوله از جرثقیل سوله دست دوم برای حمل و نصب قطعات استفاده می شود.

راهنمای خرید جرثقیل سوله دست دوم

سوله ها را نیز می توان مانند سایر اجناس یا خانه هایی که اجاره می کنیم و یا  خریداری می کنیم به صورت کارکرده اش را تهیه کنیم. گاهی ممکن است فرد کارفرما تمایلی برای هزینه های بالا و یا خرید سوله ی نو نشان ندهد وبا یک سوله ی معمولی و کار کرده نیز بتواند کارخود را جلو ببرد که در این صورت به راحتی می توان به واسطه افراد یا شرکت هایی که قصد فروش سوله دست دوم را دارند اقدام کنند.

خرید سوله دست دوم دارای  دو مزیت واضح است: 1. پایین آمدن هزینه های کل و قیمت خرید سوله

  1. تحویل سریع سوله ( به علت حذف شدن مراحل نصب و ساخت و دریافت مجور و ده ها مرحله ی دیگر)

قیمت سوله دست دوم توسط فاکتور های بسیاری تعیین می شود که مهم ترین آن ها مسئله ی وزن سوله است. هر قدر سوله ها سنگین وزن تر بوده قیمت آن و قیمت جرثقیل سوله دست دوم بالاتر بوده و هر قدر وزن سوله ی شما کم تر باشد قیمت آن نیز مناسب تر است.

مورد بعدی در رابطه با اجاره سوله دست دوم بوده که خیلی نیاز به توضیح مفصلی ندارد و مشخصا اگر کارفرما سوله را در جهت کار موقت و نه چندان طولانی بخواهد می تواند با اجاره سوله یا حتی سوله دست دوم با یک قیمت مناسب و پایین کسب و کار خود را آغاز کند. چند نکته حین خرید یا اجاره جرثقیل سوله دست دوم بهتراست مورد توجه قرار بگیرد که از مهم ترین آن ها می توانم به کیفیت جنس مصالح و رنگ دیواره ها و بدنه ی سوله اشاره کنم.

جهت استعلام قیمت جرثقیل سوله دست دوم: 09129797300

کاربرد جرثقیل سوله دست دوم

سوله ها در گلخانه ها، محل عای نگه داری ماشین آلات یا قطار و هواپیما، محل برگزاری انواع مراسمات وهمایشگاه ها، بصورت سالن ورزشی و ورزشگاه، مرغداری و گاو داری و …مورد استفاده قرار می گیرند.

 اجزای سازنده ی سوله دست دوم

  •   استرات
  • فریم یا قاب اصلی
  • مهار بند
  •  بار بند
  •  سگراد
  • وال پست
  • جرثقیل سوله دست دوم
  • پی
  •  دیواره ها
  • درب و پنجره

مراحل طراحی و تولید سوله

سازه های جدید تری مانند سوله مانند سازه های قدیمی تر با  استفاده از بررسی اطلاعات و شرایط محیطی طراحی شده و بعد در دست ساخت قرار می گیرند. این طراحی توسط شرکت ها و مهندسان سوله ساز ابتدا به صورت سنتی و طرح کلی بر روی کاغذ انجام شده و سپس با استفاده از نرم افزار های مهندسی و فنی مخصوص به شکل دیجیتالی در خواهند آمد. سپس مسئول پروژه اقدام به کسب مجوز ساخت از شهرداری می کند.

لازم است مهندسان پروژه ی احداث یکسری اطلاعات راجبع به  سوله ای که می خواهند بسازند کسب کنند. برای مثال: نوع و خاک محل مورد نظر برای ساخت و بررسی موقعیت جغرافیایی، بررسی فاکتور هایی مانند امکان زلزله، باد، بارش برف، جهت تابش نور آفتاب و …کهاین موارد و چندین فاکتور دیگر توسط اصول مهندسی از پیش تعیین شده رعایت می شوند.

مرحله ی بعدی فراهم آوردن مصالحی مانند آهن، آجر، سیم و کابل ها، سیمان و جرثقیل سوله دست دوم در صورت نیاز می باشد.

که پس از گرد آوری آن ها کارگران و مهندسان اقدام به ساخت و اتصال قطعات به یک دیگر می کنند. و برش های نهایی را انجام می دهند. قطعات به دو روش جوشکاری یا متصل کردن با پیچ و مهره به هم وصل شده و پیوند می خوردند. که معمولا امکان تغییر آن ها پایین است. در نهایت همه ی امور سوله  به محل مورد نظر  انتقال داده می شود و مراحل پایانی راه اندازی آن صورت می گیرد.

مکانیزم سقف سوله

سقف و بدنه یا دیواره ها از مهم ترین بخش های یک سوله هستند. که در واقع بار اصلی سوله را تحمل می کنند. سقف سوله توسط پوشش های مختلفی پر می شود. این پوشش ها حامل و حاوی مواد عایق هستند و با روش های مختلفی در آن ها قرار می گیرند.  پشم شیشه، ورق های شفاف گالوانیزه، پوشش ساندویچ پانل و … از پوشش های رایج سقف هستند.

که در واقع پوشش ساندویچ پانل با کیفیت ترین پوشش به لحاظ قیمت، و کیفیت می باشد. بعد از قرار دهی پوشش سقف رنگ آن توسط کارفرمایان و سفارش دهنده های سوله انتخاب می شود. که بهتر است دقت کنید از رنگ های با کیفیت استفاده کرده تا سازه ی شما در طول گذر زمان دچار زنگ زدگی نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =