دسته‌بندی نشده

سوله دست دوم سردخانه

سوله دست دوم سردخانه انواعی از سازه های فولادی هستند که در تمامی مشاغل صنعتی می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.  و از آن جایی که در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شوند می توانند در زمینه های مختلف کاری نیز استفاده شوند. سوله دست دوم در ابتدا از متریال غیر فلزی تشکیل می شدند اما با گذر زمان دچار تحولاتی در مسیر پیشرفت و توسعه ی صنعت شدند و در آن از فلزات سنگینی مانند فولاد استفاده شد.

 خود این سازه ها در ظاهر به شکل خانه هایی با شکل و فرم ساده و فضایی بسیار بزرگ می باشند. سوله سقفی شیب دار دارد اما حالت سقف با توجه به نوع و سبک سوله سازی می تواند هلالی یا شیب دار با درصد شیب های مختلف باشد. این مقاله شما را با انواع سوله دست دوم از جمله سوله دست دوم سردخانه آشنا خواهد کرد.

از ناحیه ی تاج سقف به سمت پایین پوشش های مختلف سقف اعمال شده است که در ادامه مطلب در رابطه با آن ها بحث خواهیم کرد.

نحوه ی خرید سوله دست دوم سردخانه

می توانید از طریق آشنایان یا سایت های فروش سوله بابت خرید پیگیری کنید به این ترتیب که بامشاوران مجموعه ی فروش سوله دست دوم سردخانه یا هر سوله ی دیگر تماس گرفته و انتظارات خود را از سوله ای که قصد خرید آن را دارید بیان می کنید. منظور از این انتظارات فاکتور هایی مانند ابعاد و اندازه، امکانات داخلی و خارجی سوله است.

چه عواملی بر قیمت سوله دست دوم سردخانه تاثیر گذارند؟

 سوله ها توسط فاکتور های بسیاری قیمت گذاری می شوند. از جمله اصلی ترین فاکتورها مسئله ی حجم و وزن سوله است. وزن سوله هر قدر بالا تر باشد و سوله از قطعات فولادی بیشتری تشکیل شده باشد گران تر و هر اندازه وزن آن پایین تر باشد قیمتش نیز مناسب تر خواهد بود.

جهت استعلام قیمت سوله دست دوم سردخانه:  09129797300

کاربرد سوله دست دوم سردخانه

سوله دست دوم سردخانه طی سالهای اخیر در ایران بسیار رواج داشته و در تمامی شهر های کشور شرکت های مرتبط با احداث و مهندسی این گونه پروژه ها پدید آمده اند. سفارش دهندگان سوله این سازه ها برای کاربرد در موارد زیر می خواهند:

انبار، ایجاد کارگاه، سالن های ورزشی، سالن های برگزاری همایش، دامداری، امور کشاورزی، صنایع نفت و گاز، فروشگاه، کارخانه و… که می توان در گذر زمان موارد استفاده از آن را تغییر داد. و از سوله ای که یکبار خریداری کرده اید دو مرتبه استفاده کنید.

سوله دست دوم سردخانه از چه بخش هایی تشکیل می شوند؟

اجزای سازنده ی سوله به دو دسته تقسیم می شوند. 1) اجزای بیرونی و کلی 2) اجزایی جزیی و داخلی

قسمت های قابل مشاهده برای هر سازه شامل: دیوارها و بدنه، ستون ها، سقف و پوشش سقف می باشد.

پوشش سقف:

سقف همواره مهم ترین بخش از هر سازه به شمار می رود. که تاثیر زیادی در نحوه ی قیمت گذاری آن ایفا می کند توسط لایه ای مخصوص به نام پوشش سقف به ستون ها و دیواره ها متصل می شود.

پس از نهایی شدن سوله و گذراز مراحل  فنداسیون می توان پوشش سقف سوله را نیز نصب نمود.

 پوشش ساندویچ  پانل:

این نوع از رایج ترین و کاربردی ترین انواع پوشش سقف سوله دست دوم سردخانه است. به این صورت که مواد عایق مانند عایق صدا و رطوبت در لایه ای میانی قرار گرفته و دو لایه دیگر درکناره های آن وجود دارند. نصب این پوشش ها بسیار راحت وسریع انجام می شود و از قیمت مناسبی برخورداراست.

 ورق پلی کربنات:

این پوشش نیز از جنس شیشه می باشه و نور را از خو عبور می دهد. از معایب آن می توانیم  به این که ورق های آن مسطح بوده و خیلی قابلیت انعطاف پذیری بالایی ندارند. سوله های کاار کرده بیش تر در موارد زیر مشاهده میشه: پارکینگ، فروشگاه ها، سالن های بزرگ ورزشی …. هر چند تفاوت چندانی با سایر پوشش ها نداشته و میتوانید از هر نوع ورقه استفاده نمایید.

جهت استعلام قیمت سوله دست دوم سردخانه:  09129797300

سوله دست دوم سردخانه چگونه طراحی می شود؟

سوله دست دوم سردخانه ممکن است در مرحله ی نخست توسط مهندسان پروژه به وسیله ی ابزار های سنتی مانند طراحی توسط مداد وکاغذ رسم شوند. و سپس به صورت دیجیتالی در نرم افزار های مخصوص مهندسی و گرافیکی در بیایند.  قبل از شروع به احداث سوله معمولا شرکت سوله ساز اقدام به اخذ مجوز ساخت از طریق شهرداری منطقه ی مورد نظر می کند.

چنانچه خریدار یا کارفرما قصد خرید زمین سوله را داشته باشد دیگر امکان جا به جای سوله وجود نداشته و می بایست برای مدت طولانی در آن محیط مستقر باشد و به فعالیت خودش ادامه دهد. لذا لازم است در صورت میل به خرید سوله دست دوم سردخانه و زمینش بررسی های لازم را انجام دهید.  مراحل اجرایی سوله پس ازاخذ مجوز شروع می گردد و مسئولان پروزه اقدام به خرید مصالح مورد نیاز می کنند.

 سپس قطعات را با استفاده از پیچ ومهره و در مواردی با انجام عمل جوشکاری به یک دیگر متصل کرده و با جرثقیل مخصوص آن ها را تا محل مورد نظر حمل می کنند.  پس از انجام عملیات تاسیسات و مجهز کردن آن به برق و آب و سایر امکانات نوبت به نصب و جایگزاری پایانی سازه می رسد.

کاربرد متفاوت سوله دست دوم سردخانه

 سوله ی سردخانه محیطی برای حفظ طراوت و سلامت اقلام غذایی و … است که مانند یخچال ها عمل می کند.  سردخانه ها به سه دسته تقسیم می شوند:

  • سرد خانه های موقت
  • سرد خانه انجماد
  •  سرد خانه ی بلند مدت

سوله دست دوم سردخانه تیر ورقی مدل های مناسبی برای ساخت سوله  دست دوم سرد خانه هستند. وزن بالایی داشته و در آن ها از فولاد زیادی استفاده شده است. قیمت این سوله ها معمولا بالاست. و برای حمل و جا به جایی آن نیاز به استفاده از ماشین آلاتی مانند جرثقیل است. که همین مسئله به طور مجزا موجب گران تر شدن هزینه ی نهایی خرید سوله دست دوم سرد خانه می شود.

سوله خرپا: سبک بوده و در آن از مصالح سنگینی استفاده نشده است. قیمت مناسب تری نسبت به سوله تیر ورقی داشته و پر کاربرد تر هستند. و در واقع امروزه جایگزین مناسبی برای سوله های تیرورقی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 19 =