دسته‌بندی نشده

تفاوت سوله دست دوم و نو

تفاوت-سوله-دست-دوم-یا-نو

تفاوت سوله دست دوم و نو یکی از موضوعاتی است که هر کسی قبل از خرید به آن فکر می کند. هنگام ساخت سوله ی نو مهندسان پروژه اقدام به رسم ابتدایی نقشه می کنند. و از مشتری برای بخش های مختلف ساخت مشورت می خواهند. اما در خرید سوله دست دوم یا سوله نو شما می بایست بر اساس آنچه در دسترس است سازه ی خود را خریداری کنید. برای مثال محیط، مساحت، زمین، متراژ زمین و موقعیت آب و هوایی با سازه ی شما تناسب داشته باشد. در غیر این صورت ناسازگاری به وجود آمده و سازه ی شما به مشکل بر میخورد. در ادامه تفاوت سوله دست دوم و نو را به طور کامل برای شما عزیزان به طور کامل شرح می دهیم.

تفاوت سوله دست دوم یا سوله نو در قیمت گذاری

وزن سوله دست دوم یکی از مهم ترین عوامل در قیمت گذاری ست. در بعضی موارد خریدار و مشتری سوله دست دوم به دنبال سازه های ست که با معیار وزن اندازه گیری می شوند. به این شکل که هنگام بحث در رابطه با قیمت سوله نو و دست دوم بسیار جملاتی مانند سوله کیلویی چند؟ یا سوله ی چند کیلویی یا … را می شنوید. وزن یک فاکتور پر اهمیت در زمینه ی خرید سوله نو و دست دوم می باشد.

سوله هایی دست دوم طبق اصول از پیش تعیین شده ای احداث شده اند و امکان اعمال تغییر در وزن و نوع مصالح آن ها وجود ندارد. و همگی دارای یک وزن مشخص هستند. اما مدل های نو ساز گام به گام جلو رفته و امکان تعیین نوع مصالح آن ها نیز وجود دارد. نکته ی دیگر که در مسئله ی قیمت سوله دست دوم و نو اهمیت دارد همین نوع متریال بکار رفته است. هر قدر مقدار آهن و فولاد بکار رفته بیشتر باشد وزن سوله در نتیجه قیمت آن بالا تر است. البته مدل هایی از سوله هستند که با کیفیت بسیار بالا تولیدمی شوند اما مقادیر زیادی از آهن در آن ها بکار نرفته است. این مسئله به سلیقه ی خریدار بستگی دارد. تفاوت سوله دست دوم و نو در نوع قیمت گذاری با توجه به فاکتور های ذکر شده صورت می گیرد.

تفاوت سوله دست دوم و نو در کیفیت

کیفیت مصالح و متریال در سوله دست دوم همانند مدل نو آن می باشد. یعنی لوله ها و ورقه های بکار رفته در روند ساخت آن همانند سوله نو می باشد. در نتیجه اگر قصد خرید سوله نو و دست دوم را دارید بدانید که به لحاظ کیفیت با یک دیگر برابر هستند. و سوله ی کار کرده همان نوع نوساز می باشد.

با تفاوت اینکه مدت زمانی نه چندان زیاد مورد استفاده قرار گرفته است. حتی در برخی مواقع متریال یک سوله ی دست دوم از نو بهتر بوده و در آن  آهن بیشتری بکار رفته است. در اینجور مواقع هنگام بیان تفاوت سوله نو و دست دوم باید گفت مدل کار کرده ی آن بهتر است. یکی دیگر از مهم ترین پیشنهادات ما به شما دقت در حین خرید سوله دست دوم و نو می باشد.

هنگام خرید سوله نو و دست دوم به چه نکاتی دقت کنیم؟

اگر قصد خرید سوله دست دوم یا سوله نو را دارید بهتر است با اجزا، کاربرد ها، انواع و مدل های آن آشنایی داشته باشید. ساختار داخلی سوله شاید به ظاهر و در نظر اول ساده و غیر پیچیده باشد اما در حالت کلی دارای جزییاتی مهندسی ست. و بهتر است هنگام خرید از یک فرد آگاه مشاوره دریافت کنید تا مطمعن شوید خرید شما به درستی انجام می شود. به مراحل قانونی خرید سوله نو و دست دوم دقت کرده و بهتر است تفاوت سوله دست دوم و نو را نیز بدانید. نه تنها در خرید سازه بلکه برای هر محصولی لازم است خریدار از اطلاعات لازم برخوردار باشد. تا دچار مشکل نشود.

اتصالات سوله دست دوم و  نو

اتصالات نیز در خرید سوله دست دوم و نو و قیمت آن ها تاثیر گزار هستند. دقت داشته باشید که سوله ها و ساختمان های فولادی که دارای اتصالات جوشی می باشند از استحکام و پایداری کم تری برخور دار می باشند. و در مقابل هزینه ی بیش تری برای خرید آن ها پرداخت می شود. بهتر است دقت داشته باشید که سوله ی کار کرده ی شما از اتصالات قوی و محکمی برخوردار باشد.

هم چنین در برخی موارد تفاوت سوله دست دوم و نو در پیچ و مهره و اتصالات آن است. به این صورت که سازه های با پیچ و مهره های زنگ زده بسیار قدیمی بوده و از کیفیت پایین تری برخوردار هستند. در نتیجه این مسئله نیز مهم و قابل اهمیت دادن است. البته دقت داشته باشید که برخی افراد سوله دست دوم یا نو خود را برای مشاغل سطحی خریداری می کنند. یا به طور موقت قصد استفاده از آن را دارند. در این صورت نیازی به پرداخت هزینه ی زیاد یا دقت در تمامی نکات نیست.

اجزای بکار رفته در سوله نو و دست دوم

سوله هایی که به عنوان دست دوم برای فروش گذاشته می شوند در طرح ها و انواع مختلفی هستند که بر اساس نوع اجزا و متریال بکار رفته شان تقسیم بندی می گردند. مواد سازنده ی غالب در این سازه ها همان طور که گفته شد فولاد و آهن است. و سقف آن ها به شکل های گرد یا شیب دار طراحی و ساخته می شوند. تیر ورق ها نیز در سوله نقش مهمی داشته و جز اصلی ترین اجزا سوله می باشند.

چنانچه قصد خرید سوله دست دوم یا سوله نو را دارید بهتر است از اجزای سازنده ی آن با خبر شوید و در حدی که علم شما همراهی می کند با آن ها آشنا شوید. یا اینکه از یک فرد متخصص کمک بگیرید. در این صورت خیالتان از بابت اجزای سازنده و اتصالات سازه راحت است. یک تفاوت سوله دست دوم و نو می تواند در همین اجزا باشد. به این صورت که مدلهای کار کرده هم ممکن است اجزای قدیمی داشته باشند و هم ممکن است اجزای آن ها را تغییر داده باشند. و به اصطلاح تعویضی صورت گرفته باشد. مسلما  نو بودن یا قدیمی بودن اجزا می تواند در قیمت سوله دست دوم و نو تاثیر گزار باشد.

تفاوت سوله دست دوم و نو بر اساس نوع زمین

برای بنا کردن هر سازه ای احتیاج به مساحت و زمین است. سوله دست دوم و نو نیز هر کدام به طور مجزا در فرایند ساخت احتیاج به یک فضا برای بنا کردن سازه دارند. این زمین طی یک فرایند خرید یا به طور موقتی و اجاره ای دریافت می شود. برای مثال شما به عنوان خریدار با یک شرکت سوله سازی برای خرید سوله سوله دست دوم و نو اقدام می کنید. مدیر مجموعه می بایست مجوز ساخت را از شهرداری منطقه فراهم نمایید سپس بر اساس اصول نظام مهندسی شروع به ساخت مجموعه کند. سوله دست دوم از پیش ساخته شده و برخی از آن ها در یک محیط ثابت و برخی دیگر قابل جا به جایی هستند.

تفاوت سوله دست دوم و نو بر اساس نوع اتصالات

هنگام خرید سوله دست دوم و نو بهتر است نگاهی به نحوه ی اتصال پیچ و مهره و سایر بخش های آن داشته باشید. اجزای این سازه ها بهتر است به وسیله ی لوازم و روش های مرغوب به یک دیگر متصل شده باشد. و جایگاه پیچ و مهره ها بسیار محکم و مطمعن باشد. این اتصالات تعیین کننده ی اصلی کیفیت سوله دست دوم و نو هستند. در نتیجه یک فاکتور مهم در خرید سوله دست دوم و نو محسوب می شوند.

مزایای خرید سوله دست دوم یا سوله نو

در ابتدای این مطلب به بررسی نکات مثبت برای درک بهتر تفاوت سوله دست دوم و نو می پر دازیم. در واقع در دنیای کنونی اماکن و فضاها نقش بسیار اساسی را در زندگی انسان ایفا می کنند. از گذشته تا اکنون سازه های مختلفی به منظور اسکان یافتن انسان با استفاده از مصالح مختلف پدید آمدند. و به مرور خرید و فروش انواع سازه ها هم چنین خرید سوله دست دوم و نو رواج یافت. سوله سازه ای ست با طراحی پیچیده و طبق اصول که سال هاست جز اساسی ترین و اصلی ترین سازه ها به شمار می رود.

این سازه ها به علت استحکام و مقاومت بی اندازه ای که دارند تا سالیان سال برای شما قابل استفاده خواهند بود. در نتیجه خرید سوله نو و دست دوم که راه بسیار عالی و به صرفه برای کسانی ست که به دنبال یک محیط مطمعن می گردند. امکان ایجاد تغییرات در سوله دست دوم کم تر از سوله های نو می باشد. و به لحاظ اقتصادی این مسئله که بخواهید سوله ی استفاده شده ی خود را مجدد برای فروش بگذارید یا اینکه آن را به مکان دیگری منتقل کنید بیشتر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 6 =